Consells per a practicar ciclisme

El ciclisme és una pràctica esportiva que té grans beneficis, en involucrar gran quantitat de músculs és una activitat molt completa perquè treballem el sistema aeròbic i al mateix temps en certs exercicis també tonifiquem braços i cames.

Com en totes les activitats físiques, en fer ciclisme de sala hem de tenir en compte una sèrie de recomanacions per a evitar lesions i fer l’activitat més saludable. Si no pots sortir al carrer, una gran opció és el ciclcisme de sala. Vegem unes quantes recomanacions:

Calibra la bici abans de res: una bona posició del selló i el manillar és bàsic perquè les accions musculars es donin en un rang adequat i no sobrecarreguem més unes zones que unes altres o forcem determinades articulacions. Per ejemple la bicicleta de spinning Cecotec Ultraflex 25 és una excel.lent opció.

Evita hiperflexionar el genoll: els meniscos i lligaments sofreixen molt quan en fer una flexió de genolls forcem , i més quan hi ha intensitat pel mig. Intenta que els moviments de genoll damunt de la bici no superin els 90 graus de flexió, sobretot en fer baixades.

Usa roba lleugera i transpirable: el ciclisme de sala crema moltes calories i ens fer suar de gom a gom, sobretot si la sala del gym no dóna a bast per a ventilar. Una roba adequada i que transpire és fonamental per a no deshidratar-nos, sofrir enrampades i anar còmodes en tot moment.

La tovallola i l’ampolla d’aigua són els teus millors amics en classe de spinnning: és fonamental per a no deshidratar-nos beure cada 10 minuts. Beu en petits xarrups (4-5), sense pressa però sense pausa. És normal beure’s un litre d’aigua durant una classe d’una hora. La tovallola també és un element important per a llevar-nos suor de damunt, evitar que s’irritin els ulls o relliscar-nos en agafar el manillar.

No t’oblidis dels carbohidrats: unes dues o tres hores abans de la classe és aconsellable haver menjat una bona ració de carbohidrats (pa, patata, pasta…) per a poder aguantar la classe. Si no has pogut menjar-los o fa molt que vas menjar abans de la classe procura introduir en el teu cos un platano, et donarà energia per a bona part de la classe.

Fes estiraments abans i després de classe: això és tasca del monitor, però a vegades amb les presses la gent passa dels estiraments, que són fonamentals per a fer una millor recuperació.

L’ideal és anar a poc a poc perquè el cos s’acostumi a la intensitat de l’activitat. Si són els teus primers dies hazselo saber al monitor/a i fes els esforços menys intensos (menys freqüència de pedalada, menys repeticions en exercicis, menys resistència i més descans).

No estiguis rígid damunt de la bici: la rigidesa ocasionarà problemes d’esquena i coll. Els braços han de recolzar-se en el manillar i tenir els colzes semiflexionados, coll mira cap endavant sense forçar i esquena no ha d’estar arquejada o gibada.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *