Temps per a fer esport

Segons l’Organització Mundial de la Salut, per mantenir un bon estat de salut i reduir el risc de malalties, un adult hauria de realitzar al menys 150 minuts d’exercici moderat a la setmana o 75 minuts d’exercici vigorós, o una combinació d’ambdues.

Això pot traduir-se en 4 sessions de 40 minuts d’exercici moderat (caminar, anar en bicicleta per la ciutat, activitats ocupacionals -trabajo-, jocs o exercicis programats en el context de les activitats diàries, familiars, etc.) o 3 sessions de 25 minuts d’exercici intens (activitats aeròbiques i cardiovasculars). Si no tens temps et pot ajudar el Conga 4090, que et lliurarà de netejar a casa.

L’OMS a més recomana a adults sans la realització de 2 sessions setmanals activitats d’enfortiment i tonificació muscular

Aquestes recomanacions són per a la població en general i no tenen en compte les capacitats i antecedents de cada persona. Per poder complir amb elles a més cal que consideris realitzar com a mínim 5 minuts d’escalfament i altres 5 d’estiraments. Aquests han de ser sumats als minuts d’activitat moderada / intensa. Són mesures que t’ajudaran a prevenir lesions, augmentaran la velocitat de millora i et sentiràs molt millor durant l’exercici i a l’endemà.

Per mantenir aquest ritme i estar motivats és convenient posar-se un repte. Aprimar, posar-se en forma, augmentar la flexibilitat, enfortir l’esquena … El cos és màgic i després de pocs dies es va a adaptar a l’repte i notaràs el canvi. Primer notaràs un canvi en l’estat d’ànim (alegria, eufòria) i després vindrà el canvi físic. No decaiguis!

Si busques perdre pes t’has d’assegurar que realitzes exercici moderat / intens en sessions de 30 minuts com a mínim. Sabies que durant els primers 15 minuts d’exercici el cos crema sucre i hidrats de carboni i a partir dels 30 minuts el cos crema greix? Tingues en ment aquesta regla si estàs lluitant contra els mitxelins. Si més no realitzes esport amb regularitat és important començar a poc a poc i anar al teu ritme, en cas contrari pots patir descompensacions i acabar odiant l’exercici. Per baixar de pes has de cremar més calories de les que ingereixes, així que també has de cuidar la teva alimentació

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *